13 November 2007

Khasiat Air Beras


Setelah membasuh beras, air tersebut jangan dibuang kerana ia mempunyai khasiat yang berguna. Bagi anda yang mengalami tekanan darah tinggi, air beras basuhan yang pertama boleh diminum untuk mengurangkan tekanan darah. Minumlah sekurang-kurangnya dua kali seminggu. Manakala air beras basuhan kedua pula boleh digunakan untuk membasuh muka agar kulit muka lebih licin dan lembut. Basuh muka setiap kali anda membasuh beras sambil berselawat. Amalkan sepanjang masa.

12 comments:

arsaili said...

errr..kalau beras baru atau tanam sendiri ok gak..tapi kalau beras beli tak confident la..kekadang batu pun ada....cukup bersih ker?

TokMoh said...

beras la ni kan dah pilihan Bernas, dijamin bersih dan halal.

sitilina said...

saya amalkan benda ni sejak bertahun2 dulu. hasilnya muka saya sgt cantik. muahhahahahahahahahahhahahahahaha.

:P

Matilda said...

People should read this.

wAwA said...

wEy...dEngar citEr ayER bEras lEy wAt air siram pokok bunga..nk tAW nEyh...sEjauh mana kEbErkEsanAnnya?? sEsapEr tlg arr jwb...kERjasAma anda amat dhArgAi...ArigAtO gOZAimAS!!

petua sejagat said...

Salam...

Banyak betul khasiat air beras ni yerk. Saya pun pernah dengar petua2 ni dr orang dulu2.

wAwA: Ape yang awak dengar tu betul la. Saya pun pernah dapat petua tu. ;)

Do Itashimashite.

Anonymous said...

a'ah..boleh wat siram pokok sbb die ade bahan organik semulajadi n boelh suburkan tanah.selain tu air basuhan ikan pon ley gak wat siram pokok.confirm pokok tu segar bugar...

Anonymous said...

saya lain pulak...sya makan beras sejak umur 13 tahun sehingga sekarang..org kata makan beras ade kena sakit kuning lah sakit sendi2 la n mcm2 lagi..., tetapi sehingga hari ini umur saya 40thn n dh beranak 3 masih kelihatan muda org ingat saya lum kawin sdgkn anak sulung saya 18 thn..untuk pengetahuan tuan sya nyungah beras setiap hari hampir 1/2 kilo n telan terus samapi umur 35thn..skrg nih sya cuma makan beras amik air nyer n beras tadi sya buang..rasa nyer sbb dh ketagih tahap gaban...rasa nyer elok x kalau sya teruskan makan beras nih sbb sya pernah nk berhenti tpi hampeh..asik ingat2 jer bau beras..

honeypon said...

aya lain pulak...sya makan beras sejak umur 13 tahun sehingga sekarang..org kata makan beras ade kena sakit kuning lah sakit sendi2 la n mcm2 lagi..., tetapi sehingga hari ini umur saya 40thn n dh beranak 3 masih kelihatan muda org ingat saya lum kawin sdgkn anak sulung saya 18 thn..untuk pengetahuan tuan sya nyungah beras setiap hari hampir 1/2 kilo n telan terus samapi umur 35thn..skrg nih sya cuma makan beras amik air nyer n beras tadi sya buang..rasa nyer sbb dh ketagih tahap gaban...rasa nyer elok x kalau sya teruskan makan beras nih sbb sya pernah nk berhenti tpi hampeh..asik ingat2 jer bau beras..

Anonymous said...

sy x mkn beras, sy mkn nasi.

soyabean gebu said...

mohon copy pic beras eh..cantik..

soyabean gebu said...

mohon copy pic beras eh..cantik..